اصفهان، بلوار دانشگاه

مــرکز ایران

031-4636

شنبه تا پنج شنبه

نوبت دهی اینترنتی
خدمتی از دسته
خدمات تشخیصی
در کلینیک صدرا اصفهان

بررسی قرنیه

منظور از بررسی قرنیه چشم چیست؟

در این بخش با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته امکان ارزیابی بسیار دقیق و کاملی از ساختمان داخلی چشم فراهم می شود. به عبارت دیگر در این خدمت با استفاده از آزمایشات گوناگون ساختمان چشم مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. در ادامه در لیستی از اسکن های انجام شده در خدمت بررسی قرنیه ارائه می گردد.

لیست آنالیزها برای بررسی قرنیه

 در ادامه در لیستی از اسکن های انجام شده در خدمت بررسی قرنیه ارائه می گردد.

1- ارب اسکن (Orbscan) و پنتاکام (Pentacam)

به وسیله این دستگاه، توپوگرافی قرنیه یعنی ساختمان کلی قرنیه شامل قدرت سطحی، ضخامت و شکل قسمت جلوئی و خلفی آن مشخص می شود.

2- پاکی متری (Pachymetry)

پاکی متری روشی است که در آن با استفاده از امواج مافوق صوت ضخامت قرنیه اندازه گرفته می شود. پاکی متری یک اقدام اساسی و اصلی قبل از انجام جراحی های عیوب انکساری مانند لیزیک است زیرا در این قبیل جراحی ها قسمتی از بافت قرنیه برداشته می شود.

3- توپوگرافی (Topography)

در این روش با فرستادن حلقه های نورانی به سطح قرنیه و سپس دریافت بازتاب این حلقه ها و آنالیز اطلاعات دریافت شده و بررسی نقشه توپوگرافی می توان هر اختلالی در قرنیه مانند کراتوکونوس(قوز قرنیه)، اسکار در قرنیه و همچنین انحنای قرنیه را مشخص کرد. این روش یک اقدام اصلی برای افرادی است که می خواهند تحت عمل جراحی تصحیح عیوب انکساری مانند لیزیک قرار گیرند. همچنین Topography ممکن است در پی گیری پس از عمل در بعضی از افراد نیز مورد نیاز باشد.

4- بیومتری چشم

با این دستگاه اطلاعات مربوط به اجزای مختلف سیستم اپتیکی چشم قابل اندازه گیری می باشد و در حال حاضر دقیق ترین دستگاه جهت محاسبه ی ضخامت قرنیه و عمق اتاق قدامی، ضخامت عدسی چشم و محاسبه قدرت لنزهای داخل چشمی جهت انجام عمل آب مروارید می باشد.

5- تونومتری

در چشم پزشکی تونومتری یا فشارسنجی چشم روشی است که متخصصان چشم پزشکی جهت تعیین فشار مایع داخل چشم بکار می‌برند. این آزمایش یکی از مهمترین روشها برای تشخیص بیماری آب سیاه است. فشار بالای چشم باعث بروز بیماری به اسم گلوکوما یا همان آب سیاه میشود که اگر درمان نشود منجر به آسیب دیدن دید فرد و در نهایت کوری میشود.بدین منظور پیشنهاد میشود که همه افراد بالای 40 سال هر 3 یا 5 سال برای جلوگیری از بروز بیماری گلوکوم مورد آزمایش قرار بگیرند.

به بالای صفحه بردن