اصفهان، بلوار دانشگاه

مــرکز ایران

031-4636

شنبه تا پنج شنبه

نوبت دهی اینترنتی
خدمتی از دسته
خدمات درمانی
در کلینیک صدرا اصفهان

عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی
(Blepharoplasty)

عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی چيست؟

چشم ها دریچه ارتباط ما با جهان خارج هستند و نقش اساسی در روابط اجتماعی ما بازی می کنند. معمولاً در روابط انسانی نگاه کردن به یکدیگر نخستین قدم است. به همین دلیل ظاهر چشم های افراد تأثیر زیادی در قضاوت اولیه دیگران نسبت به فرد و همچنین اعتماد به نفس خود فرد دارد. با افزایش سن، تغییراتی در ساختمان پلک ها ایجاد می شود که باعث می شود فرد ظاهری سالخورده و خسته پیدا کند.

بخش عمده این تغییرات عبارت است از :

مجموع این تغییرات باعث می شود چهره فرد سال خورده و خسته به نظر برسد. به علاوه در صورتی که این حالات شدید باشد می تواند با مسدود کردن میدان دید جانبی بر عملکرد بینایی فرد نیز تاثیر بگذارد.جراحی اصلاحی پلک یک جراحی زیبایی است که به منظور اصلاح این تغییرات و ایجاد ظاهری جوان تر و شاداب تر انجام می شود. بلفاروپلاستی که یکی از شایع ترین روش های جراحی زیبایی است با برداشتن پوست، چربی و عضله اضافی و اصلاح موقعیت پلک، باعث بهبود قابل توجهی در ظاهر فرد شده و قیافه ای جوانتر و سرحال تر به فرد می بخشد. نتایج مفید این جراحی تا سال ها و گاهی به صورت مادام العمر  برای فرد باقی می ماند.

انواع جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی)

بطور کلی جراحی زیبایی پلک سه نوع جراحی اصلی را شامل می شود که هریک مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد:

جراحی پلک فوقانی

درجراحی پلک فوقانی پوست اضافه روی پلک فوقانی و کیسه های چربی (که به صورت پف کردگی بالای پلک تظاهر می کند) برداشته می شود. به علاوه در صورتیکه افتادگی پلک نیز وجود داشته باشد می توان آن را در حین عمل اصلاح کرد. جراحی پلک فوقانی باعث بهبود شکل و موقعیت پلک فوقانی می شود. به علاوه در صورتی که وجود پوست اضافه یا افتادگی پلک باعث محدودیت دید جانبی شده باشد این مشکل را برطرف می کند و در مجموع ظاهری جوان تر و هوشیارتر به فرد می بخشد. گاهی عمل جراحی بالا کشیدن ابرو نیز همراه با جراحی پلک فوقانی انجام می شود.

جراحی پلک تحتانی

جراحی پلک تحتانی بیشتر به منظور برداشتن کیسه های چربی زیر پلک تحتانی که حالت پف کردگی چشم را ایجاد می کنند انجام می گیرد. معمولاً بخشی از پوست پلک تحتانی نیز برداشته می شود. این تغییرات در مجموع باعث ایجاد ظاهری جوان تر در فرد می شود.

جراحی از طریق ملتحمه (Transconjunctival Blepharoplasty)

این روش بیشتر در افراد جوان به کار می رود که پوستشان هنوز خاصیت ارتجاعی خود را از دست نداده است و قوام نسبتاً سفتی دارد. در این روش بدون آن که پوست دستکاری شود از طریق برشی در پشت پلک تحتانی (در سمت ملتحمه) کیسه های چربی زیر پلک برداشته می شود. مزیت این روش آن است که نیازی به ایجاد برش بر روی پوست ندارد.

عمل جراحی پلاستیک بلفاروپلاستی تحت بیحسی موضعی، بدون درد و در مدت زمان کوتاه (حدودا 45-30 دقیقه) انجام می شود..بیمار فاقد پانسمان چشمی است و علاوه بر بخیه های معمولی می توان از چسب مایع جهت چسباندن لبه های زخم استفاده کرد. کبودی و قرمزی اطراف چشمها پس از 10-7 روز از بین میرود و بیمار می تواند پس از چند روز فعالیت عادی روزمره را شروع کند.

به بالای صفحه بردن