اصفهان، بلوار دانشگاه

مــرکز ایران

031-4636

شنبه تا پنج شنبه

نوبت دهی اینترنتی

ویژگیهای یک چشم پزشک خوب

مراجعه به کلینیک چشم پزشکی معتبر و پیدا کردن چشم پزشک متخصص و متعهد امروزه یکی از دغدغه های افرادی باشد که با بیماریهای چشم درگیر هستند با یک سرچ ساده در اینترنت شما میتوانید به لیست کلینیک های چشم پزشکی معتبر در شهر خود دسترسی پیدا کنید با این حال یک چشم پزشک خوب دارای خصوصیات و ویژگی های زیر می باشد:

1-زمان گذاشتن برای شنیدن حرف های بیمار:
یک چشم پزشک خوب باید صبور باشد و سعی کند صحبت های شما را گوش دهد تا بتواند از طریق اطلاعاتی که از سوی شما و یا در نتیجه پاسخ های شما بدست می آید بیماریتان را تحلیل و علایم و نشانه های بیماری را به نحو صحیح تشخیص دهد. اگر به چشم پزشکی مراجعه کردید که تحمل شنیدن صحبت های مختصر و مفید شما در خصوص بیماریتان را نداشت و سریع نسخه نوشت  ، بهتر است چشم پزشکتان را عوض کنید.ممکن است چشم پزشک مشغله داشته باشد اما وظیفه ذاتی یک چشم پزشک خوب این است که برای بیمار ارزش قائل شود تا بیمار با خیال راحت مشکلات بیماری خود را بازگو کند.
2-پاسخ دادن به سوالات بیماران :
پاسخ دهی به سوالات و نیازهای اطلاعاتی شما یکی از مشخصات یک چشم پزشک خوب است چرا که حق بر خورداری بیمار از داشتن منبعی جهت رفع نیازمندیها و ابهامات مرتبط با بیماری اش اجتناب نا پذیر است به همین دلیل یک چشم پزشک خوب میتواند به صورت آنلاین ، ارتباط تلفنی ،ارتباط حضوری و یا به کارگیری از یک منشی آگاه و وظیفه شناس در پاسخ دهی به سوالات بیماران بکوشد.
3-بی تفاوت نبودن نسبت به بیماران :
اگر به کلینیک چشم پزشکی مراجعه کردید که فرقی بین مراجعه اول و یا چندمین بار شما قائل نشد حتماً در انتخاب او تجدید نظر کنید چرا که یک چشم پزشک خوب و با وجدان سعی می کند تا در جمع آوری اطلاعات و نشانه های بیماری شما تلاش کند تا بتواند بهترین راه درمانی را برای شما انتخاب کند به همین دلیل یک چشم پزشک متعهد می بایست نسبت به تشکیل پرونده برای بیماران جدید و ثبت اطلاعات آنها  در رایانه اقدام نماید تا مرور زمان باعث نشود راندمان تشخیص و معالجه بیماری پایین بیاید.
4-نحوه بر خورد با بیمار:
یک چشم پزشک ماهر سعی می کند در برخورد با بیماران مطابق با و ضعیت آنها تغییر وضعیت دهد مثلاً در برخورد با یک کودک سعی می کند با او ارتباط برقرار کند تا کودک برای مراجعه مجدد و ادامه درمان راغب شود و میزان بهانه گیری او کاهش یابد و یا در مواجه با افراد کهن سال و کم حوصله منطبق با شرایط جسمی و رفتاری آن ها رفتار نماید.

برای مشاهده بیمه های طرف قرارداد کلینیک چشم پزشکی صدرا کلیک نمایید

5- حسن خلق:
بد اخلاقی برای هیچ پزشک و یا چشم پزشک خوبی شایسته نیست ، طبیعی است یک بیمار دوست ندارد در اظهار توصیف بیماری اش با بد اخلاقی چشم پزشک مواجه شود.
6-سطح بالای علمی :
میزان آگاهی علمی ، کار آمدی تخصصی ، بهره گیری از متد های نوین و به روز در عرصه چشم پزشکی ، درمان بیماران از طریق بهترین دستگاه های موجود  نیز یکی دیگر از پارامتر های انتخاب یک چشم پزشک خوب است.
7- احترام و تکریم بیماران :
یکی از حقوق مسلم بیماران ، حفظ کرامت آن هاست.
8-رعایت انظباط کاری و وقت شناسی:
یک چشم پزشک خوب حقوق بیماران را با اتلاف وقت ضایع نمی کند.
9-دقت در کار و تشخیص صحیح بیماری:
بیمار یک ابزار یا وسیله ای برای امتحان اثرات دارو ها نیست و یک چشم پزشک خوب می بایست نهایت دقت را در تشخیص صحیح و به موقع بیماری داشته باشد.
10-راز داری و امانت داری :
حفظ اطلاعات محرمانه و خصوصی بیماران الزامی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن