اصفهان، بلوار دانشگاه

مــرکز ایران

031-4636

شنبه تا پنج شنبه

نوبت دهی اینترنتی

نحوه استفاده از پمادهای چشمی

چشم یکی از عضوهای بسیار حساس و ظریف در صورت انسان می باشد که با کوچکترین درد و سوزشی در این ناحیه هر چه سریعتر می بایست مراتب را با چشم پزشک معالج پیگیری نمود تا وی نیز بعد از معاینات اولیه نسبت به تجویز پمادهای چشمی به فرد حادثه دیده مبادرت ورزد. پماد چشمی دارویی است که در راستای بهبودی عفونت های لایه چشم و نواحی اطراف آن کمک حال فرد بیمار قرار می گیرد تا روند درمان و عفونت زدایی ناحیه چشم وی زودتر ترمیم گردد.
پمادهای چشمی که پزشک برای فرد تجویز می نماید، برای درمان سوزش، درد، خارش و عفونت های چشم و مجرای اشکی مناسب است و روند درمان و بهبودی را برای فرد زودتر به پیش می برد. علاوه بر درمان عفونت ها و برطرف کردن درد و سوزش در ناحیه چشم اینگونه پمادهای چشمی برای استریل کردن چشم نیز به کار می آیند.

نحوه استفاده از پمادهای چشمی
استفاده از پمادهای چشمی معمولا در شب بکار گرفته است؛ درست برعکس قطره های چشمی که در هنگام روز مورد استفاده قرار می گیرند. نحوه کاربست پمادهای چشمی بدین صورت است که برای استفاده از این نوع پمادها، داشتن آینه اولین اولویت است البته می توان فرد دیگری نیز پماد چشمی را بر روی ناحیه عفونت چشم شما بمالد. راهکارهای دیگری نیز برای نحوه استفاده از این پمادهای چشمی وجود دارد که به ترتیب به آنها می پردازیم:
در ابتدا برای رعایت نمودن بهداشت می بایست دست خود را با آب و صابون به خوبی شست.
نوک لوله پماد چشمی را می بایست به خوبی نگاه کرد تا خراب نشده باشد و بعد از اطمینان از سالم بودن آن اقدام به مالش پماد کرد.
نوک این پمادهای چشمی نباید با چشم یا هر چیز دیگری تماس پیدا کند و همچنین نباید آلوده باشد
برای استفاده از پماد می بایست سر خود را به عقب خم نموده سپس پلک پایینی چشم را با انگشت نشانه به پایین نگه داشته تا یک فضای پاکتی مانندی میان پلک و دیدگان ایجاد شود.
در همین حال با دست دیگر لوله پماد را می بایست به سمت پایین گرفت و آن را به چشم نزدیک کرد ولی به هیچ عنوان نباید با چشم تماس پیدا کند.
در حالیکه به سمت بالا می بایست نگاه افکند، در همین حال لوله پماد چشمی را باید فشار داد تا پماد وارد آن فضای پاکتی مانند گردد سپس انگشت نشانه را باید از روی پلک برداشت.
خیلی ملایم باید پلک زد و به مدت 1 الی 2 دقیقه می بایست پشمان خود را بست.
با استفاده از دستمال کاغذی پمادهای اضافه را روی پلک و مژه باید پاک نمود.
می بایست در لوله پماد را بست و نوک لوله را نباید شست و آب کشید.
در انتهاء باری دیگر می بایست دستهای خود را شست تا پماد روی آن تمیز گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن