اصفهان، بلوار دانشگاه

مــرکز ایران

031-4636

شنبه تا پنج شنبه

نوبت دهی اینترنتی

سن مناسب عمل لیزیک چشم

عمل جراحی چشم به روش‌های مختلفی انجام می‌شود ، روش لیزیک چشم یکی از این روشهاست که به دلیل درد و التهاب کمتری که نسبت به روش‌های دیگر دارد، در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. در این روش ابتدا لایه قرنیه برداشته شده و عیب چشم با استفاده از اشعه اكسایمر بر طرف می‎‌گردد. در انتها، لایه قرنیه به جای اولیه خود بازگردانده می‌شود. روش لیزیک به دو دسته لیزیک کلاسیک و لیزیک فمتولیزیك تقسیم می‌شود. در لیزیک کلاسیک برای برداشتن لایه قرنیه از تیغ جراحی استفاده می‌شود و در فمتولیزیك این کار با استفاده از اشعه فمتولیزر انجام می‌شود. لیزیک فمتولیزیك جدیدترین روش جراحی انکساری است که دقت بیشتر و عوارض کمتری نسبت روش‌های قبلی دارد.
لیزیک چشم مطمئن‌ترین راه برای برطرف کردن مشکلات بینایی است که در سال‌های اخیر رواج زیادی پیدا کرده و موردتوجه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است. اگر دچار مشکلات چشمی هستید و به دنبال یک راه‌حل دائمی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم عمل لیزیک را انتخاب کنید و این کار را تحت نظر یک پزشک مجرب و حرفه‌ای انجام دهید.

یکی از مواردی که برای عمل لیزیک باید به آن توجه شود، سن بیمار است. ضعف بینایی در کودکان معمولا از حدود 13 تا 19 سالگی شروع می‌شود و پس از آن به میزان ثابتی می‌رسد. در طول این زمان کودک معمولا از عینک برای رفع مشکل بینایی خود استفاده می‌کند. پزشکان به هیچ عنوان انجام عمل لیزیک را برای کودکان توصیه نمی‌کنند و تا سن 18 سالگی این کار انجام نمی‎دهند. به این دلیل که چشم کودک تا سن 18 سالگی دائما در حال رشد است و اگر عملی بر روی آن انجام شود، بهبودی موقتی خواهد بود. در این صورت کودک باید در سال‌های بعد نیز جراحی‌های دیگری را برای اصلاح خود چشم انجام دهد. از این رو، عمل چشم کودکان و نوجوانان زیر 18 سال توصیه نمی‌شود.
عمل لیزیک برای افراد نزدیک به 40 سال که دچار پیرچشمی شده‌اند نیز مناسب نمی‌باشد.پیرچشمی روند طبیعی افزایش سن است و زمانی ایجاد می‌شود که فرد انعطاف لنزهای طبیعی چشم خود را از دست بدهد و این مسئله به مررور زمان تشدید می‌شود. در صورتی که مشکل ضعف بینایی فرد به دلیل پیرچشمی نباشد، انجام عمل لیزیک تا 50 سالگی قابل انجام است.
افرادی که بالای 50 سال سن دارند، دچار پیرچشمی و خشکی چشم هستند. به همین دلیل عمل لیزیک برای آنان غیرقابل انجام است. این افراد برای برگرداندن بینایی و رفع مشکلات چشمی از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند. از این رو، به طور کلی می‌توان گفت سن مناسب برای انجام عمل لیزیک، 18 تا 50 سال می‌باشد و این کار در صورتی انجام می‌شود که فرد معیارهای لازم جهت انجام این عمل را داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن