اصفهان، بلوار دانشگاه

مــرکز ایران

031-4636

شنبه تا پنج شنبه

نوبت دهی اینترنتی

راهکارهای تقویت مژه چشم

چشم و مژه ها شما در برابر گرد و غبار، شن و ماسه و الودگی های باقی مانده در هوا محافظت می کنند. جدا از اینکه مژه ها به عنوان یک مانع محافظ در برابر چشم شما عمل می کنند. گاهی اوقات، عوامل مختلفی (اعم از بالا رفتن سن یا یک بیماری پزشکی زمینه ای مانند هیپوتریکوز) می توانند باعث ریزش و نازک شدن مژه ها شوند. برای تقویت مژه ها از راهکارهای زیر میتوانید استفاده کنید :
روغن کرچک
اسید ریسینولئیک جزء اصلی روغن کرچک است و حدود 90٪ آن را تشکیل می دهد. این اسید پتانسیل کمک به ریزش مو را نشان داده است. بنابراین، ممکن است یک گزینه جایگزین برای حفظ ضخامت مژه های شما باشد.با این حال، یک مورد بالینی نشان می دهد که غلظت زیاد روغن کرچک ممکن است منجر به مات شدن مو و خشکی شدید آنها شود. از این رو، قبل از اینکه این دارو را امتحان کنید، با متخصص پوست خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: سلامت چشمها با مواد مغذی
روغن نارگیل
روغن نارگیل به دلیل اثر نفوذی که برای جلوگیری از ریزش پروتئین های مو دارد، برای مراقبت از مو استفاده می شود. از این رو، ممکن است برای درمان نازکی و آسیب مژه ها و کمک به رشد مجدد آنها نیز استفاده شود.با این حال، هنگام استفاده از روغن نارگیل مراقب باشید زیرا ممکن است یک ماده روغنی روی مژه های چشم شما باقی بگذارد که باعث سنگینی آنها می شود.
ویتامین E
ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به کاهش آسیب اکسیداتیو کمک کند. همچنین حاوی ترکیبات توکوترینول است که ممکن است به افزایش تعداد تارهای مو کمک کند. از این رو، ممکن است در داشتن مژه های طولانی تر موثر باشد.ویتامین E را می توان به صورت موضعی روی مژه چشم استفاده کرد. مصرف آن به عنوان مکمل خوراکی حتی بی خطر است. اما قبل از مصرف مکمل ها، برای دوز مناسب با چشم پزشک خود صحبت کنید.
چای سبز
چای سبز منبع غنی از پلی فنول به نام اپی گالوکاتکین-3-گالات (EGCG) است که می تواند به رشد مو کمک کند. از این رو، ممکن است در کمک به رشد مژه ها نیز موثر باشد.
ماساژ دادن
ماساژدرمانی به بهبود گردش خون کمک می کند. ماساژ پوست سر به طور مرتب، چه با روغن و چه بدون روغن، می تواند باعث بهبود طول و ضخامت مو شود. ماساژ دادن آرام پلک ها ممکن است به شما کمک کند نتایج مشابهی را به دست آورید.
روغن پوست لیمو
در مطالعه ای که در Parasitology Research منتشر شد، مشخص شده که روغن لیمو می تواند به درمان مایت مژه کمک کرده و رشد سریع مو را تقویت کند. با این حال، این مطالعه بر روی خرگوش ها انجام شد. برای ایجاد تأثیرات مشابه بر روی انسان، مطالعات بیشتری لازم است.
وازلین (ژله نفتی)
وازلین (ژل نفتی) می تواند پلک های شما را مرطوب کرده و به خلاص شدن از شر مژه ها کمک کرده و از آسیب بیشتر مژه ها جلوگیری کند. با این حال، هیچ مطالعه ای در مورد توانایی آن برای کمک به رشد مژه ها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : آرایش و سلامت چشم ها
روغن زیتون
روغن زیتون حاوی یک ترکیب فنلی به نام اولوروپین است. در یک مطالعه موش، اولئوروپئین رشد مو را افزایش داد. از این رو، ممکن است به مژه های طولانی تر شما کمک کند.
مکمل بیوتین
کمبود بیوتین می تواند باعث از بین رفتن موهای سر، ابروها و مژه ها شود. خوردن مکمل بیوتین ممکن است به بهبود این بیماری کمک کند. برای دوز صحیح مکمل های بیوتین با یک پزشک خود مشورت کنید.

پیشگیری از نازک شدن مژه چشم ها
ترکیبی از این روش های درمانی ممکن است به شما در کنترل مژه های کم پشت کمک کند. با این حال، لازم است که برای جلوگیری از آسیب بیشتر و نازک شدن مژه ها، چند تغییر در سبک زندگی را نیز در نظر داشته باشید.
قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.
استفاده از فر مژه و اکستنشن مژه را محدود کنید.
از هرگونه آرایش چشم که باعث تحریک شود خودداری کنید.
از استفاده از محصولات آرایش چشم با کیفیت پایین خودداری کنید.
مژه ها و پلک های خود را روزانه با استفاده از یک شوینده ملایم یا شامپوی پلک تمیز کنید.
یک رژیم غذایی سالم و متعادل را دنبال کنید که شامل مواد مغذی مانند آهن، روی، انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب، بیوتین و پروتئین ها باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن